Óratípusok

Aerobic

A név eredeti jelentése oxigénnel. Azért kapta ezt a nevet, mert végzése során növekszik a szövetek oxigénellátása, ami a kondíció, és állóképesség javulását eredményezi. Az aerobic egy dinamikus, ritmikus sporttevékenység, aminek a gyakorlása közben, edződik a szív, a tüdő, és a keringési légző rendszer hatékonyabban tud működni.

Step

Intenzív zsírégető és alakformáló óra, amelyben a step aerobik alaplépéseit kombináljuk egyszerű koreográfiában. Ezen az órán megtanulhatod a step alapjait, technikáját. Könnyen követhető, egyszerű gyakorlatokat végzünk 50 perc kardió munkába zárva, melynek erős zsírégető hatása van, így a fogyás garantált. Alakformáló, erősítő óra is, ahol a has- és hátizmokra, a vádlira, a comb- és fenék tájára, a vállakra, a karokra dolgozunk – mindezt jó hangulatban, vidám zenére, mosolyogva! Intenzív, hatékony, sikerélményt nyújtó óratípus, miközben formálódik az egész tested.

Hevederes edzés

A hevederes edzés elsődleges eszköze egy hevederből és fogókból álló falra erősíthető, felfüggesztéses funkcionális tréning eszköz Állítható a magassága, ezzel pedig a nehézségi fokozata. A saját testsúlyunkat használva tetőtől talpig megdolgoztat bennünket ez a felfüggesztéses módszer, nagyon sok feladat elvégzésére alkalmas, az edzőtermi izolált gyakorlatokkal összehasonlítva több izomcsoportra koncentrál egy időben.

Gerinctréning

Gyógytornász által kifejlesztett mozgássorozat, amelynek célja a hát, a has, és a fenék izmainak megmozgatása. A tréning segít a gerinc fiziológiás görbületeit megtartani, a túlzott mozgáshiányos és ülő életmódból adódó hát-és derékproblémákat megelőzni, illetve a már kialakult betegségek panaszait enyhíteni.

Funkcionális köredzés

A funkcionális edzés az egész testet igénybe veszi. Célja, hogy az egyén állapotától függően minél több izomcsoportot vonjon be a munkába, és az erő fejlesztésével egy ütemben az állóképesség is fejlődjön. A gyakorlatok javarészt több izomcsoportban egyszerre hoznak létre mozgást, melyek lehetnek saját testsúllyal és súllyal végzettek is. A folyamatos motivációt az edzések kiszámíthatatlanságából eredő változatosság biztosítja, így garantáltan nem fogod unni az órákat. A funkcionális edzés kitűnő választás mindazok számára, akik szeretik a kihívásokat, ha valami újat szeretnének kipróbálni a sport terén, vagy ha az izomerő hatékony fejlesztése mellett szeretnének állóképességben is fejlődni.

Dinamikus Jóga

A dinamikus jóga a klasszikus jóga ászanákra építkezve, a gerinctornából, pilatesből kiegészített mozgáselemekkel egy rendkívül erőtpróbáló edzést jelent, melynek fő célja az erő és a hajlékonyság fejlesztése, a megrövidült izmok nyújtása, a gerinc karbantartása, ezáltal egy funkcionálisan egészséges test elérése.

Hot-Iron

Az aerobik és a súlyzós edzések határán mozgó, kivételesen eredményes edzésformát mára az egyik legnépszerűbb zsírégető módszerként tartják számon. A módszer egyedülálló hatékonysága többek közt abban rejlik, hogy utóégető hatással bír, vagyis szervezeted nemcsak az edzés során, de utána 24 órával is küzdeni fog a zsírsejtekkel, ugyanis izmaid regenerálódás közben folytatják a kalóriák égetését. A csoportos edzés során egy hosszú súlyzórúdra pakoljuk fel a súlyzótárcsákat. Természetesen személyre szabottan állapítjuk meg a súlyok nehézségét. A súlyzórúd könnyű, csak két kilót nyom, így a bátortalan, korábban nem sportoló vendégek is bemerészkedhetnek az órára.

Pilates

A pilates a test és a lélek tornája. E kettő egyensúlyát az izomtevékenység tudatos ellenőrzése adja. Tónusfokozó gimnasztikai gyakorlatokból, speciális légzéstechnikából és nyújtásból áll. A gyakorlatok a mélyizmokat erősítik, amelyek az ideális testtartás, valamint a megfelelő testérzékelés kialakításában segítenek. Mindezek az erőnlét, hajlékonyság, állóképesség és koncentráció növelését szolgálják.

Spinning

A Spinning program egy szabványosított, edzői vezetéssel, zenére végrehajtott, csoportos teremkerékpározási tréning, amelynek megalkotója Johnny G világhírű amerikai kerékpárversenyző. Ez a mozgásforma kortól és nemtől függetlenül mindazok számára ajánlott, akik szeretik a lendületes edzéseket, és a kerékpározás nyújtotta élményeket. A Spinracing programban már a kerékpározás és az aerobik elemei ötvöződnek, hiszen az edzést egyszerű, koreografált karmunka teszi színesebbé és hatékonyabbá.

Spin-Racing

A SpinRacing csoportos zenés teremkerékpár tréning, mely sikerének titka: kerékpár + aerobic összegződnek, koreografált, különböző karmunka használat, szórakoztató, egyszerű, mindenki számára könnyen elvégezhető, precíz intenzitás kontroll, hatékony, állóképesség fejlesztő,nagy kalória felhasználással. A SpinRacing programot bármilyen edzettségi szint esetén lehet alkalmazni: társaságban mindenki lelkesebben hajt, kivétel nélkül sikeresen teljesíthet egy 50-60 perces edzést. A Spinning edzésmódszer alapvetően abban különbözik a Spin Racing-től, hogy nem fordít akkora figyelmet a teljes test átmozgatására, sokkal inkább az országúti kerékpározás adaptációja egy szobakerékpárra. Ezzel szemben a SpinRacing edzés módszer tartalmaz a felső testre vonatkozó gyakorlatokat is, így a teljes testet átmozgatja.

Stretching

Az óra célja az izomzat rugalmasságának megtartása, az izom megrövidülésének megakadályozása, a testtudat ébresztése, és a hajlékonyság növelése, amelyet nyújtó és lazító gyakorlatok végzésével érünk el. Rendszeres edzés mellett szinte kötelező a nyújtás a sérülések elkerülése érdekében! Bár néha nehéznek tűnnek a gyakorlatok, az óra végén igazán felüdültnek, regeneráltnak érezhetjük magunkat.

Core training

A „Core izmok” felelősek azért, hogy az ágyéki (lumbális) szakaszon minden oldalról tartsák a gerincünket; a medencefenék izmai alulról, a hasizmok elölről, a gerincfeszítők hátulról, a rekeszizom pedig felülről. A Core stabilitása révén az ízület stabil marad és a gerinc helyes anatómiai pozícióban tartása valósul meg. A stabilizáló izmok közel helyezkednek el a mozgatott ízülethez, így téve lehetővé, hogy ezen ízület csak olyan mozgásokat és akkora mozgáspályán végezzen, amely az ízület számára optimális. Ehhez elengedhetetlen feltétel ezen izmok megfelelő erő-és rugalmassági állapota. Ezen izmok adják az alapját az összes erőfejlesztő gyakorlat pontos kivitelezésének. FONTOS!!! Komolyabb gerincproblémákkal rendelkezők számára (gerincsérv, stb...) nem ajánlott óratípus, illetve mindenképp konzultáljanak orvosukkal és az oktatóval.

Athletics Workout

,,Citius, Altius, Fortius”.
Gyorsabban, magasabbra, erősebben. Az egyetlen egy olyan sportág, ami átfogóan segít minden mozgásforma megtanulásához. Futások, ugrások, dobások szerepelnek benne. Speciális sportági gyakorlataival kiváló mozgáskoordinációt sajátíthatsz el. Kondicionális és koordinációs képességek fejlesztésében tökéletes választás.

Nap és Csillag terem órarendje